Automobilia.ro
CES

OPEL Heritage Center

O vizita la Opel Heritage Center, tezaurul firmei din Rüsselsheim, e o experienta greu de uitat. Vizita la Rüsselsheim, cartierul general al firmei Opel, a debutat cu un tur al modernei uzine.  Am fost fascinant sa urmaresc procesul tehnologic prin care de la simple foi de tabla si subansamble ia viata un automobil insa aventura abia urma sa inceapa. Am ajuns langa hala K6. Aceasta cladire era cea mai mare gara de marfa din Europa in anul 1928, an in care au demarat exporturile de automobile Opel. Astazi cladirea gazduieste Opel Heritage Center, colectia de vehicule istorice, arhiva, atelierele de restaurare si depozitele de piese. Sala pricipala are 7000 mp si este deschisa publicului. Fac parte dintr-un grup de jurnalisti romani, toti suntem fascinati. Suntem intampinati de dl. Wolfgang Scholz, directorul Opel Classic Europe care ne invita in cladire. Gazda noastra ne prezinta exponatele. Aflam ca inainte de automobile Opel a fost cel mai mare producator din Europa de masini de cusut, spoi de biciclete. Nu lipsesc nici mocicletele Opel. Avem sansa sa vedem si unele parti secrete ale colectiei. Practic sub sala centrala, care gazduieste circa 130 de automobile, exista un garaj subteran care adaposteste inca cateva sute de automobile acesta nefiind deschis publicului. Automobilele asteapta atent aliniate sa fie expuse in showroom-uri, la celelalte uzine Opel din Europa sau sa participe la evenimente (peste 180 anual, raliuri, expozitii, lansari de noi modele). De foarte multi ani colectia se imbogateste cu ultimul exemplar al fiecarui model Opel. Sunt automobile de serie, prototipuri, camioane, autoutilitare si fantastice automobile de competitie. Opel-ul Ascona A, campion european la raliuri in 1974, asteapta cuminte intr-un colt al atelierului sa primeasca un motor reconditionat. Ne-a vizitat in doua randuri tara (1973 si 1974) pilotat magistral de Walter Rohrl avandu-l drept copilot pe Jochen Berger (care din pacate ne-a parasit anul acesta) si a repurtat o dubla victorie in Raliul Dunarii. Prototipul de record, RAK 2, e si el prezent si ne reaminteste ca in 1928, pe circuitul Avus din Berlin, a atins 238 km/h. Pentru prima data ma aflu in fata primului Opel, construit in 1899 si botezat « Doktorwagen », dupa clientela sa cea mai frecventa. Farurile nu au fasunguri ci suporti pentru lumanari. Alaturi sunt alte « trasuri automobile » rarisime. Dupa o asemenea « salba » de bijuterii nu zabovesc prea mult asupra modelele anilor ’50-’80. Kapitän, Admiral, Diplomat, Kadett, Commodore, Olympia, Rekord, Manta, GT, Senator, Ascona, Monza, stralucesc de parca au iesit doar de  cateva minute de pe banda de montaj de care tocmai ne-am despartit. Ma intorc in timp si zabovesc in fata unui campion : Opel Grand Prix, care dezvolta in 1913 110 CP. La doi pasi un monstru mecanic, construit in 1914, echipat cu un motor de 12,3 litrii care dezvolta 260 CP. Silueta impunatoare a unui camion Opel Blitz imi aminteste de o productie cinematografica in care am condus un exemplar similar. Suntem informati ca arhiva Opel contine peste 100.000 de documente incluzând prospecte, documentaţii tehnice, postere, reclame, cataloage, albume precum si peste 140.000 de ilustraţii digitale şi fotografii. In jur de 50.000 de pasionati de automobile viziteaza anual colectia. Un nou muzeu, de 8000 mp, intitulat « Lumea Opel » se afla in constructie si va pune si mai bine in valoare patrimoniul firmei Opel. Astept cu inters inaugurarea convins ca istoria si colectia Opel va suscita un mare interes in randul pasionatilor de automobile.      

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile