Automobilia.ro
CES

Concursul de Eleganta si Confort Sinaia 1934-5

A.C.R.R. a organizat la Sinaia in anii 1934 asi 1935 Concursul de Eleganta si Confort. Primul eveniment de acest gen se desfasurase in Romania in capitala in organizarea Printului Nicolae. Exista foarte putine informatii despre acest eveniment ca si despre prima editie a evenimentului de la Sinaia. Din fericire despre a doua editie desfasurata la Sinaia s-au pastrat mai multe date, lista de participanti, premiile acordate  si chiar fotografii.

In anul 1935 (3-8 septembrie) Automobil Clubul Regal Roman (A.C.R.R.) a organizat la Sinaia, sub inaltul patronaj al MS Regelui Carol II, Saptamana Automobilului. Evenimentul cuprindea : Rallye Sinaia, Cupa Carpatilor, Concursul de Eleganta si Confort si Cursa de Coasta. A doua editie a Concursului de Eleganta si Confort a fost organizat in data de 7 septembrie 1935, cu sprijinul Societatii Marilor Hoteluri si Cazinouri din Sinaia. Seara de la orele 22 s-a desfasurat un Mare Bal la Palace Hotel, pentru sporirea fondului sportiv si de semnalizare A.C.R.R.. Un juriu delegat de A.C.R.R. a ales cele mai elegante si mai confortabile trasuri stabilind un clasament pe grupe si clase. La concurs au participat 27 de automobile (in program apar 22 insa el a fost publicat inainte de inchiderea inscrierilor, exista o fotografie cu masina cu nr 27). A fost intocmit un clasament special de eleganta rezervat doamnelor care au incercat sa-si armonizeze toaletele cat mai bine, prin linie si culoare, cu trasura prezentata. Au fost decernate urmatoarele premii :


1) Premii pentru eleganta si confortul automobilelor :

- Marele premiu de onoare, toate categoriile (placheta de aur si Cupa Cazinoului)

- 2 Mari premii de excelenta (plachete de aur)

- Premiu de excelenta (placheta de argint)

- Premii pentru fiecare clasa (10 medalii de aur, 10 de argint, 10 de bronz).


2) Premii pentru eleganta doamnelor : 

- Premiul de excelenta (obiect de arta)

- I, II, III (obiect de arta)


3) Medalii de argint , amintire pentru toti concurentii

In numarul 21 din 12 septembrie 1935 ziarul MOTOR prezenta numeroase fotografii de la cele 4 competitii. Concursului de eleganta i s-a alocat din pacate un spatiu restrans (articolul avand 3 pagini), iata textul integral : « Daca Saptamana Automobilului a rezervat iubitorului de performante sportive nenumarate ocazii de afirmare, ea n-a uitat pe cei care vor sa vada pana unde a ajuns rafinamentul constructorilor, carosierilor si automobilistelor (din punct de vedere al toaletelor lor, puse in concordanta cu ansamblul general al caroseriilor). Concursul de eleganta a fost o fericita desfasurare de lux, culori frumoase, caroserii fermecatoare, dublat de un adevarat concurs de frumusete. A fost o zi mare de glorie pentru Auto Union care a obtinut atat Marele Premiu de Onoare cat si cel de Excelenta, precum si nenumarate distinctii. ». Din explicatiile fotografiilor prezentate pe prima pagina a ziarului aflam si numele castigatoarei, Mony Magheru, care a concurat cu un automobil Horch 850 Sport (proprietatea deputatului Gheorghiu). Un Premiul de excelenta a fost castigat de dna Schmitzer care a concurat cu tot un Horch (proprietatea dnei Arcizewski – dupa inmatricularea masinii membra a Corpului Diplomatic). Al doilea Premiu de excelenta a fost castigat pentru originalitatea designului de automobilul prezentat de un anume dl. Schina, din pacate nu se cunoaste marca (in foto cu nr. de concurs 27). Ziaristul mentioneaza in articol "Auto Union", grup din care facea parte si marca Horch. Automobilele erau modelul 850, lansat chiar in acel an (produs 1935-1936, 4944 cmc, 100 CP, viteza maxima 130 km/h, pret 13.900 RM - pentru comparatie un Mercedes 170 V Roadster costa in ’36 5500 RM). Automobilul castigator avea caroseria de serie, modelul Sport. Acestea sunt toate datele din arhiva AUTOMOBILIA referitoare la a doua editie a Concursului de Eleganta si Confort Sinaia. In istoricul activitatii A.C.R.R., publicat in 1940, referitor la competitiile organizate la Sinaia,  se mentioneaza ca “aceste manifestatiuni sportive anuale mai aveau de scop ca sa dea primei statiuni climaterice din tara si o alta insufletire decat cea obisnuita a cazinoului, indemnand tineretul spre sportul automobilistic.” Din pacate izbucnirea celui de-al doilea Razboi Mondial a determinat finalul acestei epoci in care automobilismul romanesc a cunoscut victorii si realizari neegalate vreodata.

 

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile