Automobilia.ro
CES

Colectia Corado Lopresto

 

L-am cunoscut pe Corado Lopresto in Romania. Participa cu o Alfa Romeo la editia 2004 a Raliului Grentzland. Spre dezamagirea lui pe traseu masina ramasese fara frane asa incat partea finala a raliul a fost strabatuta in camionul de asistenta. Mecanicul care se ocupa de colectia Lopresto era prezent si la cererea lui ne-am deplasat la atelierele Oldtimer Studio. Lipsa garniturilor a impiedicat remedierea defectiunii insa oaspetii italieni au fost impresionati de cele vazute la Oldtimer Studio. Dupa un tur al capitalei masinile au fost incarcate pe trailer iar participantii au plecat cu un tren charter din Gara Baneasa cu destinatia Viena. La despartire Corado Lopresto mi-a oferit ultimul numar al revistei Routeclassiche. Cand mi-a spus ca masina sa este pe coperta i-am cerut un autograf pe care l-am primit chiar pe revista dupa lungi insitente. Ce m-a frapat cel mai mult a fost faptul ca masina respectiva nu era restaurata, cred ca a fost singura data cand un proiect a aparut pe prima pagina a prestigioasei reviste italiene. Va inchipuiti cred ca doar teama de a pierde prezentarea in premiera a masinii a fost cauza deciziei redactorilor Ruoteclassiche. Din discutiile purtate cu el am aflat care are o “mica colectie, formata in principal din modele rare, majoritatea protorip, deci unicate”. Un an mai tarziu, am fost detasat de compania la care lucrez la Milano si l-am reintalnit pe Corado Lopresto (de profesie arhitect). Am revenit in 2008, de data aceasta pentru doi ani. In perioada petrecuta la Milano n-am ratat nici un eveniment major desfasurat in Italia asa incat intalnirile cu Corado Lopresto au fost dese : concursurile de eleganta de la Villa d’Este si Torino, numeroase targuri si expozitii, raliurile Milano-San Remo, Mille Miglia, etc. Am fost onorat sa-i ofer lui Corado Lopresto fotografiile realizate la peste 10 evenimente si sper sincer ca munca mea l-a bucurat. Corado ma prezenta de fiecare data amicilor “prietenul meu din Romania”. Asta intr-o perioada in care imaginea Romaniei era terfelita in toata mass media italiana. Pot spune ca, pe langa numeroasele informatii, in special legate de tehnica restaurarii, Corado Lopresto mi-a tinut o lectie extrem de importanta, cea a modestiei. Discutand cu Corado Lopresto nu poti decat sa-ti infrangi in viitor momentele in care “faci pe desteptul” in fata altor pasionati, fie ei si incepatori. M-am trezit brusc si trebuie sa recunoasc ca privind retrospectiv mi-am dat seama ca uneori am gresit. Am parasit Italia in iulie 2009 insa aceasta lectie n-o s-o uit niciodata. Intors acasa nu pot decat sa regret ca am fost singurul care a primit aceasta lectie. Am dat iar ochii cu “colectionarii” care detin masini ultra banale insa se poarta de parca ar fi unul din fratii Schlumpf. Noroc ca nu sunt foarte multi. Corado Lopresto a castigat concursurile de eleganta de la Villa d’Este, Pebble Beach, Ludwigsburg, Torino, etc fiind considerat un adevarart ambassador al Italiei in lume. Colectia sa numara cateva zeci de automobile despre care vom mai avea ocazia sa vorbim.

In fotografii :

Lancia Alpha (1908)

Isotta Fraschini 8 A SS Torpedo Sport Castagna (1930)  

Alfa Romeo 6C 2500 SS Pininfarina (1949)

Lancia Aurelia B52 Coupe Vignale (1952)

Alfa Romeo Giulietta Prototype Bertone Spyder (1955)

Lancia Florida (1955)

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile